Velkommen til en

Årets gang 2017
Se de andre år her ...

oktober
Har netop tilmeldt mig til den nye fremstormende singlehand distance kapsejlads Vegvisir Race 2018.
Sejladsen udgår fra Nykøbing Falster og sejles i Guldborgsund og Smålandshavet og har en distance på 80 sm.
Starten går den 24. august og der afsluttes med middag og præmieuddeling den 25. august.

oktober
Ovenpå min sejr i Danmark Rundt Singlehand blev jeg kontaktet af Troels Lykke fra Minbaad.dk som efterfølgende lavede denne artikel om mig til Bådnyt.

september
Deltog i, og gennemførte for 4. gang, Silverrudder - singlehandsejladsen rundt om Fyn - nonstop.
Sejladsen foregik i år under særdeles svage vindforhold i weekenden 22. - 24. september, med start og mål i Svendborg.
Jeg gennemførte i tiden 45t 00 m. Startede fredag morgen kl. 11.30 og var i mål søndag kl. 08.30. Udsejlet distance 137,2 sømil.

Her er jeg i focus under starten på Silverrudder. Klik ind på YouTube videoen hvor jeg bliver filmet og interview'et i godt et minuts tid. Rigtig sjovt igen i år at være kommet med i den live videosending fra startområdet :-)

Klik på billedet for detaljeres ruteplot

juli
Overaltvinder i Quantum Danmark Rundt Singlehand
Jeg blev overaltvinder i Danmarks hårdeste singlehandkapsejlads.
Det første ben på 138 sm til Skagen blev meget udfordrende med vestenvind på 15-18 m/s i de sidste timer inden anløb af havnen i Skagen. Kun 13 af de 28 startende klarede denne første etape, de 4 af dem efter at ha søgt nødhavn undervejs. Jeg var nummer 2 båd der ankom Skagen.
Alle 13 både fuldførte 2. og 3. etape, og så var der forlænget ophold i Assens. Det lykkedes for mig at blive første båd der ankom Assens, og oven i købet endte jeg med at blive etapevinder efter handicap.
4.etape fra Assens til Gedser foregik i svage vinde fra skiftende retninger dog mest fra SØ - altså modvind og masser af kryds. Syd for Lolland var der lange perioder med vindstille og modstrøm, så jeg var næsten 2 døgn om dette stræk på 92 sømil. Yderligere 3 både udgik på dette stræk, så nu var vi kun 10 både tilbage.
Meget bedre gik det så på det sidste stræk til mål i Skovshoved, (turen rundt om Bornholm var sløjfet grundet tidsnød). Jeg blev etapevinder på denne sidste etape og det var med til at sikre min flotte overaltplacering helt i toppen.

Luftfoto af Triton taget på strækket mod Assens

Her er jeg lige ankommet Assens ved 22.30 -tiden som første båd og etapevinder

april
Årets store forårsprojekt har været installation af helt nyt vandanlæg i båden. Opgradering til trykvand med varmtvandsbeholder og bruseslange ved badeplatformen, samt nye blandingsbatterier ved de to håndvaske. Varmtvandsbeholder opvarmes af motorens kølevandskreds når der sejles for motor og af et el varmelegeme når vi har landstrøm ombord i havn.

februar
Har endnu en gang tilmeldt mig til den ultimative udfordring i de indre Danske farvande: Danmark Rundt Singlehand.
En gentleman kapsejlads i sødygtige kølbåde Danmark rundt med start og mål i Skovshoved.
Kapsejladsen afvikles med start den 1. juli 2017 over 6 etaper med individuel start 8 timer efter målgang ved hvert stop. Frivillige pitstop er tilladt – og forventes faktisk som udtryk for godt sømandsskab. Uret stoppes ikke ved de frivillige pitstop.
Sømandsskab og sikkerhed er i højsædet.

januar
Har for 4. gang besluttet mig for at deltage i Silverrudder.
Nåede lige at tilmelde mig inden deltagerbegrænsningen på 400 både blev nået på under et døgn.
Årets sejlads afvikles den 22. - 24. september med start og mål i Svendborg.